آموزش مجازی

شرایط و ضوابط خاص رشته های مجازی

آموزش مجازی

شرایط و ضوابط خاص رشته های مجازی

آموزش الکترونیکی (مجازی)

منظور از آموزش الکترونیکی آن است که فرد با داشتن یک رایانه و یک خط تلفن یا شبکه در هر زمان و مکان به آموزش موضوع خاصی دسترسی داشته باشد. در آموزش الکترونیکی محتویات دروس ممکن است که از طریق اینترنت و یا استفاده از ویدئو و تصاویر فعال و متعامل دوطرفه انتقال یابند.
همچنین تلویزیونهای کابلی یا ماهواره‌ای می‌تواند رسانه انتقال دهنده این موارد درسی باشند و یا می‌توان موارد درسی را بر روی CD یا DVD و یا نوار ویدئو در اختیار داشت و یا ترکیبی از موارد فوق را بکار گرفت.

در دانشگاه الکترونیکی دانشجویان می‌توانند از طریق اینترنت در دانشگاه ثبت نام کرده، دروس مورد نظر را از میان دروس ارائه شده انتخاب کنند، از جلسات دروس استفاده کرده، امتحان داده و با استاد و هم کلاسی‌های خود ارتباط برقرار نمایند. همچنین دانشگاه الکترونیکی ابزارهایی را در اختیار مدیران و اساتید قرار می‌دهد تا بتوانند وظایف خود را از طریق اینترنت انجام دهند. برای مدیر ابزارهای مدیریتی از قبیل ارائه دروس، انتخاب استاد، زمان بندی ترم و مدیریت مالی را فراهم می‌کند. استاد نیز ابزارهایی در اختیار دارد که می‌تواند درس ارائه کند، امتحان بگیرد و نمره امتحانی دانشجو را وارد کند.

منبع:

http://vu.ui.ac.ir/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد